FL Studio Fórum

Hegyalja



RSS feliratkozás

Hívj meg egy kólára!

Linkblog

//--kereső

Szabó Ádám interjú

2009.11.28. 12:54 :: TLSoft

Köszönöm, hogy elfogadtad a felkérést eme interjúra. Számtalan fórumos hozta már fel a te neved, mint lehetséges interjúalany, valamint annyian tisztelik munkásságodat, hogy egyszer már minden féle képpen sort kellett kerítenem rá.
Szerintem nem is lehetett volna erre jobb alkalom, mint az FL Studio fórum 1 éves születésnapja.


Mi indított el téged a zenélés világában?

Mindig is szerettem a zenét, mindegy, hogy milyen, nekem az volt a fontos hogy lássam benne a zenei érteket. Sohasem tervezgettem, hogy majd egyszer zenével fogok foglalkozni, mindig abban a hitben voltam, hogy a zenélés egy "felnőtt" munka, és csak drága stúdiókban lehet megvalósítani. Ezért nem is nagyon nézegettem utána, és ezért maradtam ki a tracker érából. Kár, mert biztos élveztem volna.

Majd, amikor olyan 15-16 éves lehettem, egyszer a tévében láttam egy Qunic nevezetű svéd zeneszerkesztő programot (ami egyhamar meg is szűnt), és ez annyira megdöbbentett hogy otthon a számítógépen is lehet zenét készíteni, hogy elhatároztam, hogy kipróbálom. Ez a dolog annyira megfogott, hogy szinte játéknak is elment. Azóta is ezt "játszom" :)

Hogyan ismerkedtél meg az FL Studioval?

Mivel a Qunicban csak előre felvett hangokat lehetett behúzogatni és ezekből lehetett összerakni a zenét, emiatt soha nem éreztem sajátomnak. Nem lehetett saját dallamot készíteni, és egy idő után megunta az ember, hogy csak ugyanazokat a hangfájlokat lehet hallani. Én a saját zenémet akartam csinálni, és nem mások által felvett "kis zenerészeket" használni.

Tehát elkezdtem kutatgatni, és ekkor fedeztem fel, hogy már régóta vannak olyan programok, amiket én keresek. Sok programot kipróbáltam, de valahogy mind túlságosan komplikáltnak tűnt. Aztán a véletlen révén találtam rá a még akkoriban lévő Fruity Loops-ra, és végre megtaláltam, amit kerestem. Ezzel sokkal gyorsabban tudtam dolgozni, és sokkal élvezetesebb volt használni, mint a többit.

A weboldaladat böngészve sok információhoz juthat a látogató rólad. Én itt figyeltem fel rá, hogy a zenélés mellett webdesignnal is foglalkozol. Milyen szinten foglalkozol vele?

A zenélés mellett a weboldalkészítés is tetszett, és a legtöbbet, amit tudok, magamtól tanultam, de volt lehetőségem egy kicsit a gimnáziumban is tanulni ezt, és az egyetemen is. Régebben sokat dolgoztam vele, de sajnos háttérbe került a zene miatt, de ha majd munkát keresek, akkor szívesen foglalkoznék ezzel is.

Felfigyeltem arra is, hogy nem használsz méregdrága stúdiófelszerelést a komponáláshoz. A weboldalon látható eszközökhöz képest milyen fejlesztéseket eszközöltél?

Ami a honlapomon le van írva, azt használom most is. Szinte ugyanaz, csak most már van egy MIDI kontroller, ami ugyebár nem egy hangszer és magában a hangzásban nem segít, csak megkönnyíti az ember munkáját. Talán majd a jövőben veszek egy Access Virust, ha lesz rá pénzem.

Minden hangot saját kezűleg csavarsz ki, vagy vannak azért olyanok (pl. clap, hihat, stb.) melyeket samplekből veszel?

Az ilyen dob meg loop sampleken kívül szinte minden hangot sajat kezűleg készítek el. Minden szintetizált hangot meg a legtöbb effektust is.

Mi ad neked inspirációt egy-egy szám elkészítéséhez?

Bármi, ami valamilyen érzést kelt bennem, például a 8-bit játékok, a táj, vagy az esti fények, ahogy elsuhannak az ember mellett vezétes közben. Ezeket az érzéseket próbálom tükrözni a zenémben, de gondolom így van ezzel mindenki.

Mely FL Studio-s pluginek fordulnak meg a leggyakrabban szerzeményeidben?

Talán a Sytrus, és az effekteknél a Parametric EQ2 szinte mindenütt ott van, meg a Fruity Limiter is gyakran előfordul.

Minden munkafázist az FL Studioban végzel?

Igen, az elejétől a végéig mindent. Ezért szeretem a programot, mert minden fázist egy helyen tudok megcsinálni.

A producerkedésen kívül foglalkozol mixeléssel is?

Sajnos nem nagyon. Néha kipróbáltam, de valahogy a mások zenéjének a lejátszása nem nagyon fogott meg.

Tervezel-e fellépni számaiddal, vagy esetleg már ez meg is valósult?

Nem nagy fordult elő, de talán majd ha a zene lesz a munkám, és nem csak hobby, akkor meg is valósulhat.

Hogyan alakult eddig a pályafutásod? (Kiadók, rádiós szereplés)

Szerintem elég jól alakult idáig, kölönböző DJ-k játszották már néhány számom több webrádión, habár a tanulás miatt nem tudtam a zenével foglakozni már egy ideje.

Gratulálok az Altra című számodhoz. Számomra eddig ez a legjobb alkotásod (és azt hiszem, nem csak én vagyok így ezzel). Minek hatására készítetted el ezen számodat?

Mindig is szerettem az elektronikus zenét, különösen a trance-t, és a régi chip zenét is. Kipróbáltam egy kísérletet, hogy mi lenne, ha ötvöznénk a kettőt, hátha valami jó kisülhet belőle. Szerencsére sok embernek tetszett és ennek nagyon örülök.

Mik a jövőbeni terveid a zenei pályán?

Több zene, több hangok. És ha talán kevesebben töltenék le illegálisan a hangokat, amikbe nagyon sok időt és rengeteg energiát fektettem bele, amivel támogatnák a munkám, akkor talán meg tudnék venni egy Access Virust. :)

Számtalan információmennyiséget olvashattál, vagy halhattál már az évek folyamán, azonban én most arra lennék kíváncsi, hogy ezek közül melyik volt az, amelyet mások számára is követendőnek tartasz és a legtöbbet segített téged?

Sok információt olvastam, de sokszor az volt a baj, hogy volt köztük, amiket olyanok írtak, akik nem nagyon értettek a témához, és így ellentmondásos volt az információ, és inkább összezavart, minthogy segített volna. Így inkább magamtól tanultam, amit tudok. Persze még nekem is sok tanulnivalóm van. Ha tudok egy jó tanáccsal szolgálni, az az, hogy mindenki találja meg a saját "hangzását", és így sokkal jobban felfigyelnek majd rá. Az elején sokat segít, ha másoktól szerzünk inspirációt és olyanok akarunk lenni mint "ők", de ne ragadjunk le ennél, mert így mindig csak egy lepéssel hátrébb leszünk, ha egyfolytában csak utánozni akarjuk a másikat.

Köszönöm az interjút. További hasonló (vagy még nagyobb) sikereket kívánok neked az elkövetkezendőekhez is!

Nincs mit, és köszönöm!

flstudio flstudio flstudio flstudio

Szólj hozzá!

Címkék: interjú fruity loops fl studio szabó ádám altra

A bejegyzés trackback címe:

https://flstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr71558446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása